wtorek, 4 marca 2014

Śledzie smażone marynowane

Dzisiaj ostatki. zapraszam zatem na pyszne pieczone marynowane śledziki. Warte zrobienia, bo wybornie smakują....polecam :)




Składniki  :

1 kg świeżych tuszek śledziowych
1 duża cebula
2 liście laurowe
6 ziarenek ziela angielskiego
1 łyżeczka soli
3 łyżeczki  cukru
1/2 szklanki octu
2 szklanki wody
olej do smażenia
mąka do panierowania
1 jajko
                        

Przygotowanie:


Śledzie umyć i  panierować w mące,  rozbełtanym jajku, po czym ponownie w mące. Na patelni  dobrze rozgrzać olej i ułożyć ryby. Smażyć na złoty kolor na niedużym ogniu około 15-20 min , przewracając z jednej strony na drugą.W międzyczasie przygotować marynatę. Do garnuszka wlać wodę i wrzucić pokrojoną w piórka cebulę oraz przyprawy. Gotować do momentu aż cebula zmięknie, następnie dodać ocet i zagotować. Ja lubię zalewę słodko-kwaśną, wiec nie żałuję cukru i zdarza mi się czasem jeszcze na koniec ją dosłodzić. Śledzie przełożyć do miki,  zalać gorąca marynatą.Odstawić do ostygnięcia , a potem na kilkanaście godzin umieścić w lodówce.



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...