czwartek, 20 marca 2014

Kiszka ziemniaczana

Kolejna kiszka ziemniaczana gościła na naszym stole. Miała być pierwotnie przed lub po Wielkanocy, ale Mama już zakupiła kiszki na białą kiełbasę i nie mogłyśmy się powstrzymać :) Tym rrazem werssja  bez kiełbasy.




Składniki :

4 kg ziemniaków
około 4 m cienkiego jelita naturalnego
 2 średnie cebule
2 jajka
4 łyżki kaszy manny
sól
pieprz
majeranek
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej


Dodatkowo:

słonina peklowana 
kwaśna śmietana
papryka konserwowa ( niekoniecznie, ale ja bardzo lubię taki dodatek)


Wykonanie:

Ziemniaki zetrzeć na tarce o najdrobniejszych oczkach.Cebulę drobniutko pokroić i podsmażyć na rumiano na oleju lub smalcu...( u mnie olej). Dodać do startych ziemniaków  cebulę, kaszę manną i jajka , doprawić solą, pieprzem, gałką i majerankiem. Porządnie wymieszać.


Kiszkę ( ja kupuję oczyszczoną, zasoloną) w Tescco  przepłukać zimną wodą w celu sprawdzenia czy nie jest podarta.Nałożyć ją na przyrząd do robienia kiełbasy (z reguły coś takiego znajduje się w zestawie maszynek do mięsa, ale można go też dokupić oddzielnie ). Do wyrobu kiszki nie instalujemy lejka do maszynki , gdyż jest do zbędne. Ziemniaki są na tyle płynne, że wystarczy je wkładać dużą łyżką do lejka, a one same przemieszczają się w dół zawiązanej kiszki. Po wypełnieniu kiszkę zawiązać również na drugim końcu.Tak przygotowane układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na końcu pokroić słoninę w  plastry i obłożyć nimi w różnych miejscach naszą kiszkę. Posypać po wierzchu tymiankiem i wstawić do piekarnika z termoobiegiem  nagrzanego do 170-180 stopni na 45-50 minut. Ja zawsze sprawdzam.Kiszka po upieczeniu powinna być w środku zwarta a z wierzchu rumiana. Podawać bezpośrednio po upieczeniu z kleksem kwaśnej gęstej śmietany, wypieczonymi na chrupko skwarkami i opcjonalnie papryką konserwową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...