niedziela, 16 marca 2014

Pulpeciki w sosie warzywno-grzybowym

Czasem lekki, zdrowy posiłek może zachwycić niejednego smakosza golonki i moim zdaniem takie właśnie jest to danie. Mój Tato jak wcześniej wspominałam, to prawdziwy niejadek, robiący wyjątek dla golonki właśnie, bardzo je polubił.To rekomendacja najlepsza z możliwych, choć oczywiście bardzo subiektywna. Niemniej bardzo polecam.


Składniki:

 300 g łopatki
1 łyżka bułki tartej
1 łyżka kaszy manny
1 jajko
szczypta suszonego tymianku
1 ząbek czosnku
sól  i pieprz do maku


Sos:

150 g mrożonej marchewki z groszkiem
150 g pieczarek
kilka suszonych podgrzybków
1 mała cebula
kilka listków pietruszki
0,7 l bulionu drobiowego
0,5 szklanki mleka 3,2%
1 łyżka masła
1 łyżka mąki
sól i pieprz do smaku



Sposób przygotowania:

Mięso zmielić i połączyć z jajkiem bułką tartą i kaszą. Doprawić i wyrobić na jednolitą masę.Uformować małe kuleczki.

Pieczarki i cebulę obrać, pokroić w plasterki i usmażyć na maśle. Przełożyć do garnka, dodać marchewkę, groszek i drobno pokruszone suche podgrzybki. Zalać bulionem i zagotować. Do warzyw wrzucić pulpeciki.Gotować do miękkości około 12-15 minut.Do mleka dodać mąkę, rozmieszać i dodać do sosu, doprawić solą,  pieprzem i gałką...zagotować. Podawać gorące bezpośrednio po przygotowaniu.

Pulpeciki serwowałam z ryżem ugotowanym na sypko i sałatą z dresingiem na bazie musztardy francuskiej, miodu i oliwy. Pysznie było. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...