niedziela, 23 marca 2014

Ciasto biszkoptowe z gruszkami

Zapraszam na bardzo szybkie , proste i efektowne ciasto, które uświetni miłe niedzielne popołudnie po pysznym obiedzie. Zawiera ono alkohol, ale dla osób mających dzieci proponuję go pominąć  dodając w zamian np sok z pomarańczy.



Gruszki w syropie:

5 twardych gruszki
100 g likieru pomarańczowego
3/4 l wody 
20 dag cukru 
sok z połowy cytryny 
laska wanilii
 4 goździki
szczypta cynamonu

Ciasto:

6 jaj
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
50 g likieru pomarańczowego
2 łyżki oleju
ziarenka z laski wanilii (od gotowania gruszek)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli



Przygotowanie:

Gruszki obrać ze skórki,  pozostawić ogonki. Włożyć do garnka, zalać wodą, likierem, dodać goździki, laskę wanilii, cynamon, sok z cytryny i cukier. Gotować ok 15 minut aż owoce zmiękną. Gruszki po ugotowaniu wyjąć z syropu i odciąć końcówki u spodu aby  ładnie stały w cieście.

Mąkę z proszkiem przesiać do miski, dodać likier, olej,  ziarenka laski wanilii z gotowania gruszek i jedną gruszkę drobno pokrojoną. Żółtka oddzielić od białek i utrzeć z cukrem, dodać do mąki. Wszystko dokładnie zmiksować. Na koniec ubić białka na sztywno ze szczyptą soli, przełożyć do miski i delikatnie wmieszać w ciasto(bez miksera)

Tortownicę wysmarować tłuszczem i wyłożyć dno papierem do pieczenia. Przelać ciasto i powkładać po przekątnej pozostałe 4 gruszki.

 Ciasto wstawić do piekarnika  z termoobiegiem nastawionego  na 180 stopni C  i piec przez ok 40 minut. Po wyjęciu przestudzić i posypać cukrem pudrem. Podawać...Smacznego.

3 komentarze:

  1. Wygląda niezwykle efektownie :) Od dawna marzy mi się ciasto z całymi gruszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w "Piotrze i Pawle" na zakupach, a tam kiermasz gruszek. Były twarde, ale miałam pomysł.Wyszło fajne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...