niedziela, 7 września 2014

Racuchy serowe

Witam w niedzielny poranek i zapraszam na śniadanie...Te racuchy, to wspomnienie dzieciństwa i licznych wyjazdów do Wilna. Właśnie tam jadłam je po raz pierwszy i bardzo polubiłam. Ciocia przygotowywała je z pysznego białego twarogu i gęstej kwaśnej śmietany, o której w tamtych czasach w Polsce można było tylko pomarzyć. Dzisiaj są i twarogi i śmietany tak gęste, że stoi w nich łyżka, więc nic nie stoi na przyszkodzie, aby sobie od czasu do czasu zrobić takie pyszne jedzonko. Zapraszam po przepis.


Składniki:

250 g białego sera półtłustego
100 g kwaśnej gęstej śmietany
1 jajko 
150 mąki pszennej
1 płaska łyżeczka cukru waniliowego 
1 łyżeczka sody oczyszczonej
olej do smażenia

Dodatkowo:

cukier puder
ulubiony dżem


Sposób przygotowania:

Biały ser rozdrabnić widelcem, dodać śmietanę, jajko, sodę, mąkę i cukier. Wyrobić dokładnie na jednolitą masę i odstawić na 20-30 minut. Na patelni rozgrzać olej, nałożyć masę formując zgrabne placuszki i smażyć z obu stron na złoty kolor na bardzo małym ogniu, tak, aby racuchy miały czas podrosnąć. Gotowe przełożyć na ręcznik papierowy, aby pozbyć się nadmiaru oleju. 


Posypać cukrem pudrem i podawać. Ja dodatkowo jeszcze serwuję je z domowym dżemem. Smacznego.

12 komentarzy:

  1. Wyglądają na bardzo puszyste i smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, jakie puchate i apetyczne racuchy!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! kojarzą mi się z dzieciństwem i kuchnią mojej babci

    OdpowiedzUsuń
  4. Te placuszki za wschodnia granica nazywaja sie SYRNIKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, przepis mam od Cioci z Wilna, pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zrobiłam racuchy wg tego przepisu - cos z nim jest nie tak. Smakowały jak omlet z roztopionym białym serem, poza tym były zupełnie płaskie.dopiero po dodaniu mąki i odrobiny mleka zaczęły wyglądać jak racuchy. Proszę o sprawdzenie przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jak najbardziej sprawdzony i wielokrotnie powtarzany. Musi być ser biały zbity, dobrej jakości i bardzo gęsta śmietana. Mi zawsze wychodzą, pozdrawiam.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...