piątek, 12 września 2014

Sałatka z kurczakiem, morelami i czereśniami

Połączenie smaków może się wydawać niecodzienne, ale zapewniam, że sałatka smakowała wybornie. Robiłam ją gdy miałam świeże czereśnie, ale z mrożonych też można ją wykonać. Można też zastąpić czereśnie borówką, truskawką lub arbuzem. Wazne jest aby były w sałatceconajmniej dwa rodzaje owoców.


Składniki na 2 duże porcje:

2 garście rukoli
kilka gałązek świeżego tymianku  i koperku
1 garść świeżej bazylii
1/2 szklanki czereśni
4 morele
2 jajka
1 filet z kurczaka 200 g
1  łyżeczka przyprawy do kurczaka

olej do smażenia


Sos:

Kilka listków pokrojonej miety
1 łyżeczka miódu
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżka oleju
sól i pieprz do smaku
kilka płatków chili


Sposób wykonania:

Fileta umyć, osuszyć, pokroić w drobne paseczki i obtoczyć w przyprawie do kurczaka. Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju i wrzucić mięso. Smażyć z obu stron na złoty kolor około 10 minut. Zdjąć z patelnii odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu. W dwóch miseczkach ułożyć umytą, osuszoną rukolę i listki bazyli, na nich ułożyć kurczaka, pokrojone w kosteczkę morele, oraz przekrojone na pół czereśnie. Jajka obrać przekrić na mniejsze kawałki i przecisnąć przez praskę do wyciskania czosnku. Tak powstałymi wiórkami posypać sałatkę. W miseczce połączyć wszystkie składniki sosu i polać nim sałatkę zaraz przed podaniem. Udekorować koperkiem i gałązkami tymianku. Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...