poniedziałek, 12 czerwca 2017

Peklowana domowa słonina

To nie danie, a składnik, jakże niezbędny np, do ruskich pierogów. Potrzebny zarówno do farszu, jak i okrasy. Zresztą taka słonina, to również świetny dodatek do sadzonego jajka, a pokrojona cieniuteńko podana na chlebie z plasterkiem cebuli, skropiona octem, to szybka kresowa zagrycha do "kielicha".Tę ostatnią wersję często serwował podczas naszych wyjazdów do Wilna mój Wujek, kiedy ucztowali sobie z moim Tatusiem w ogrodzie :) Wujka nie ma już dawno, Tatuś też odszedł do lepszego świata nie tak dawno, a przepis pozostał. Ot takie życie.



Składniki:

700 g grubej miękkiej słoniny ( we Wrocławiu można taką kupić na hali targowej, ostatnio nawet w Stodole )
5-6 ząbków czosnku
3-4 łyżki soli morskiej
5-6 łyżek suszonego otartego majeranku
2 łyżeczki suszonego cząbru
2 łyżki słodkiej papryki
kilkanaście płatków chili


 Sposób przygotowania:

Słonie dokładnie umyć i osuszyć, ostrym nożem porobić na całości wgłębienia i powkładać w nie  plasterki pokrojonego czosnku, obsypać obficie solą i pozostałymi przyprawami dokładnie je wcierając w słoninę. Umieścić w plastikowym worku ( rękawie, szczelnie zawiązać i włożyć do lodówki na dolną półkę na minimum 2 tygodnie. Po tym czasie słonina jest lekko szklista i kroi się jak masło...polecam.


ps. jeśli wydłużymy jeszcze czas peklowania polecam słoninę wyjąć po 2 tygodniach z worka i umieścić w lnianej ściereczce.

5 komentarzy:

  1. uwielbiam, ale takie smakołyki podjadam jak za oknem robi się już naprawdę zimno. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie dodałam do ruskich pierogów i gołąbków z ziemniaczanym farszem. Dziękuje z odwiedziny,,,pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Napewno pyszota

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...