czwartek, 18 grudnia 2014

Schab parzony do chleba

Przepis ten dostała moja Mama od mojej Cioci, która go wielokrotnie wykorzystywała i mogła nam szczerze polecić. Mięso tak przygotowane jest delikatne i absolutnie nie przesuszone, co często się zdarza w przypadku obróbki cieplnej schabu. Dzisiaj zatem ja polecam tę pyszna domową wędlinkę, pracy przy niej niewiele, choć efekt końcowy wymaga trochę czasu.




Składniki:

1,5 kg schabu wieprzowego b/k

Przyprawy:

4-7 ziarenek ziela angielskiego
2 liście laurowe
3-4 goździki
1 gałązka rozmarynu
1,/2 papryczki chili ( można pominąć, smak mięsa będzie łagodniejszy)
4 ząbki czosnku
2 gałązki lubczyku ( magi)
4 łyżeczki majeranku
1,5 łyżeczki soli


Sposób przygotowania:

Wszystkie przyprawy wrzucić do garnka, zalać 1,5 l zimnej wody i zagotować. Po zagotowaniu przestudzić. Do tak przygotowanej zalewy włożyć schab, szczelnie przykryć folią i odstawić do lodówki na 24 godziny.


 Po tym czasie wyjąć, postawić na gaz, zagotować. Zmniejszyć ognień i parzyć przez 10 minut. Wyłaczyć gaz i pozostawić mięso wraz z wywarem do ostygnięcia. Ponownie przykryć i wstawiś do lodówki na kolejne 24 godziny.

Następnego dnia powtórzyć czynność z dnia poprzedniego, a gdy mięso w wywarze całkowicie ostygnie , wyjąć i podawać. Mięso w sumie się wolnitko gotuje przez 20 minut. Proces parzenia trwa jednak dłużej, bo schab leżakuje  w wywarze aż do ostygnięcia po każdym gotowaniu.


 Mięso jest soczyste, co w przypadu schabu nie zawsze jest osiągalne. Goraco polecam ten sprawdzony przepis i życzę smacznego.

8 komentarzy:

  1. Ale musi być smaczny, zrobię kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo jest bardzo smaczny.

      Usuń
    2. super, jest naprawdę smaczny i mięciutki

      Usuń
  2. GOSIU, WSPANIAŁY JEST TEN PRZEPIS.ROBIŁAM NA WIELKANOC. DZIĘKUJE ZA TAK PYSZNĄ DOMOWĄ WĘDLINKĘ.

    OdpowiedzUsuń
  3. MUSZĘ KUPIĆ SCHABIK, A INNE MIĘSO MOŻE BYC? MAM SZYNKĘ B/K?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za przepis schab jest smaczniutki. ❤️ 🤗

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...