piątek, 12 grudnia 2014

Kurczak w kokosowej panierce

Kolejny raz kurczak gości na talerzach moich domowników i moim.Tym razem zmodyfikowałam nieco jego smak sosem tabasco i wiórkami kokosowymi w roli panierki. Przyznam, że było pysznie i Tato niejadek też nie marudził, co jest zawsze dla mojej Mamy i dla mnie największym komplementem.


Składniki:

4 udka z kurczaka (1 kg)
2 łyżeczki przyprawy tandori masala
1 łyżka drobno startego imbiru
szczypta cynamonu
3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
sok z połowy cytryny
 1 łyżka miodu 
5-6 kropli tabasco
 1 łyżka koncentratu pomidorowego
 2 łyżki oliwy lub oleju
150 ml jogurtu naturalnego
1 płaska łyżeczka soli

100 g wiórek kokosowych
4 łyżki bułki tartej


Sposób wykonania:

Do dużej miski wlać jogurt, olej, miód, sok z cytryny i koncentrat pomidorowy. Dodać wszystkie przypraw suche, wyciśnięty przez praskę czosnek i drobno starty imbir, wymieszać. Udka kurczaka umyć, osuszyć i delikatnie odciągnąć skórę od mięsa. Łyżeczką nakładać marynatę pod skórę i na wierzch na każdą porcję mięsa.Tak zrobione udka przełożyć do miski z resztą marynaty. Przykryć folią i pozostawić w lodówce na 24 godziny.

Kurczaka wyjąć z marynaty, nie ściągać jej nadmiaru ( dzięki temu panierka lepiej się przyklei) i obtoczyć w  zmielobych wiórkach kokosowych połączonych z bułką tartą. Ułożyć na siatce i piec w piekarniku z termoobiegiem nastawionym na 180 st. C z opcją grill od góry  przez 70 minut.


Podawać bezpośrednio po przygotowaniu.U mnie z ziemniaczkami puree i surówka z jabłka i selera. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...