wtorek, 9 grudnia 2014

Rosół wołowy z nutką egzotyki

Dzisiaj zapraszam na pyszny rosół z trochę niecodziennymi przyprawami, anyżem, goździkami, imbirem i sosem ostrygowym. Jadlam go jakiś czas temu u mojej koleżanki i bardzo mi smakował. Ona użyła trawy cytrynowej, ja z powodu jej braku dodałam soku z cytryny. Można też dodatkowo zetrzeć z niej skórkę, ale mi smak po dodaniu soku i sosu ostrygowego bardzo odpowiadał, więc na tym pozostało.



Składniki:

1 kg antrykotu
1 duża cebula,  
3-4 cm świeżego imbiru
1 gwiazdka anyżu
3 goździki
3 marchewki
1 nieduży seler
1 pietruszka
1 gałązka lubczyku
2  ząbki czosnku
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki sosu ostrygowego jasnego
sól i pieprz do smaku
2,5 l wody

250g makaronu ryżowego


Sposób przygotowania:

Antrykot umyć i włożyć do dużego garnka, dodać umyte obrane warzywa, lubczyk, czosnek i podpieczoną na palniku cebulę. Zalać  zimną wodą, dodać obrany imbir, gożdziki, anyż , sól i pieprz.


Gotować na pykającym ogniu, przez minimum 90 minut, Na koniec  dodać sos ostrygowy i sok z cytryny. Ugotować makaron i ułożyć na dnie miseczki. Na nim położyć rozdrobnioną wołowinę  i kawałeczki marchewki.



Udekorować lubczykiem i podawać...Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...