niedziela, 17 sierpnia 2014

Surówka z czerwonych buraczków do obiadu

W sumie to się nawet zastanawiałam czy nie nazwać jej sałatką, bo w końcu buraczki trzeba wpierw ugotować, więc jest to już warzywo przetworzone. Pozostanę jednak przy surówce i serdecznie zapraszam, na moją jej wersję, bo wiadomo, ile domów, tyle przepisów na nią.



Składniki:

1 kg długich buraków
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
sok z połowy cytryny
1 łyzeczka octu winnego czerwonego
3 łyżki oliwy
sól i pieprz do smaku
szczypta cukru...wg gustu, ja lubię


Sposób przygotowania:

Buraczki umyć i włożyć w łupinach do garnka, zalać zimną wodą i gotować do miękkości. Czas jest uzależniony od wielkości warzywa (30-45 minut). Po tym czasie buraki odcedzić, ostudzić, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać drobno pokrojoną cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z cytryny, ocet, olej, sól i pieprz oraz cukier. Dokładnie wymieszać. Odstawić na minimum 15-20 minut, aż smaki się połączą.


Podawać do dań mięsnych, rybnych oraz jarskich...Smacznego!

3 komentarze:

  1. Było pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki za fajny przepis robie podobny ale pani tak apetycznie wyglada mniam mniamIrena

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo szybko się robi. Pycha.Polecam. ET

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...