piątek, 22 sierpnia 2014

Duszona cukinia

Uwielbiam cukinię, zwłaszcza, gdy jeszcze nie jest  przerośnięta, bo wtedy nie trzeba jej obierać ze skórki, w której jest mnóstwo witamin. Dzisiaj polecam jej wersję na szybko, co nie znaczy, że nie smacznie, wręcz przeciwnie, w prostocie tkwi jej sukces.


Składniki na 3 osoby:

2 małe cukinie
1 łyżka masła
1 duży ząbek czosnku
szczypta tymianku
sól i pieprz do smaku

Dodatkowo:

6 cienkich plastrów surowego boczku
ulubione przyprawy ( u mnie tradycja: słodka papryka, majeranek, sól i pieprz)
ugotowane ziemniaki
1 łyżka oleju

ogórki małosolne


Sposób przygotowania:

Cukinię umyć, przekroić na pół i pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać delikatnie masło i wrzucić warzywo, posypać przyprawami, przykryć pokrywką i dusić 8-10 minut. Na końcu dodać przeciśnięty przez praskę czosnek.

Cienkie plastry boczku umyć osuszyć i natrzeć przyprawami. Ułożyć na rozgrzanej patelni z olejem i piec około 20-25 minut, lekko podlać wodą.


Podawać bezpośrednio po przygotowaniu z ugotoanymi ziemnaczkami i małosolnum ogórkiem...Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...