piątek, 15 sierpnia 2014

Pierogi z fetą i szpinakiem

Pierogi z fetą i szpinakiem, to dla mnie klasyk jak ruskie czy z mięsem i choć z uwagi na składniki goszczą one  u nas rzadziej niż te wymienione we wstępie, ja i Mama bardzo je lubimy. Polecam zwłaszcza te z świeżego szpinaku, bo są zwyczajnie lepsze od tych zrobionych z mrożonych zapasów.



Składniki na ciasto:

0,5 kg mąki pszennej
1 żółtko
1 łyżka masła
goraca woda

Składniki na farsz:

0,5 kg świeżych liści szpinaku 
1 opakowanie sera feta 30%
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
pieprz, sól do smaku
gałka muszkatołowa

Dodatkowo:

kilka kawałków fety
szczypiorek
świeże listki szpinaku
skwareczki z boczku



Sposób przygotowania:

Na patelnie wrzucić masło i zeszklić na nim posiekaną drobno cebulę i  czosnek, dodać umyte, pokrojone liście szpinaku bez łodyżek i  chwilę poddusić.  Dodać pokruszony ser feta, doprawić pieprzem ewentualnie solą  i gałką muszkatołową. Wymieszać i odstawić do przestygnięcia.
.

W międzyczasie z  w/w składników zagnieść ciasto. Deskę do wałkowania opruszyć  mąką. Ciasto  podzielić na 2 części, rozwałkować, wyciąć szklanką krążki, napełnić farszem i formować pierogi. Tak  samo postąpić z pozostałą częścią ciasta i farszu.

W dużym garnku zagotować wodę, dodać płaską łyżeczkę soli i łyżkę oleju. Kiedy zacznie wrzeć, wrzucić partię pierogów i gotować aż do ich wypłynięcia na wierzch. Podawać posypane skwareczkami z kawałkami sera feta, szczypiorkiem  i listkami szpinaku. Smacznego !

1 komentarz:

  1. Świetne pierożki, idealny farsz - z wielkim apetytem bym się nimi delektowała :))

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...