wtorek, 2 grudnia 2014

Biała kaszanka- domowy przepis

 Uwielbiam kaszankę, choć tę czerwoną niekoniecznie. Od kiedy przekonałam się, że jej fantastyczny smak można uzyskać nie dodając do niej wcale krwi, polubiłam robić ją w domu. Praca niewspółmiernie mniejsza niż przy wyrobie białej kiełbasy, a efekt nie mniej zadowalający, choć oczywiście inny. Polecam i zapraszam po przepis.




Składniki:

400 g grubej kaszy jęczmiennej
600 g wątróbki drobiowej
2 średnie cebule 
1 łyżka majeranku 
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka świeżo mielonego pieprzu
1 łyżeczka przyprawy tandori masala
2 łyżki  oleju
Cienkie oczyszczone jelita wieprzowe 2,5-3 metry




Sposób przygotowania:

Kaszę ugotować do miękkości na sypko. Ostudzić i przełożyć do miski.Wątróbkę umyć, oczyścić i przekręcić przez maszynkę na dużych oczkach, przełożyć do kaszy.


Cebulę obrać, drobniutko pokroić i podsmażyć na oleju. Dodać do kaszy i wątróbki. Doprawić solą, pieprzem, majerankiem i gałką. Wszystko bardzo dokładnie wymieszać.


Do maszynki do mięsa dokręcić końcówkę masarską i  nałożyć na nią umyte kiszki ( najlepiej to zrobić napełniając jelita zimną bieżącą wodą z kranu), zawiązać końcówkę i przystąpić do jej napełniania, pamiętając, że kaszanki nie należy robić zbyt twardej, bo trzeba jeszcze będzie pozawijać ją w pętka.



Tak przygotowaną kaszankę przełożyć do garnka, zalać zimną wodą, zagotować, przykryć garnek i wyłączyć gaz.Kaszanka powinna się parzyć około 20 minut. Jest gotowa do jedzenia, ale ja najbardziej ją lubię podsmażoną na patelni na oleju z odrobiną masła. 



 Zapraszam do wypróbowania przepisu, życząc jednocześnie Smacznego.

12 komentarzy:

  1. hm... 1 łyżeczka przyprawy tandori masala - i to ma być polski wyrób garmażeryjny???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszanka nie ma tylko i wyłącznie polskich konotacji. Jest robiona w wielu krajach świata.Niemczech, Słowacji, Hiszpani, na Węgrzech. W każdym z nich dodaje się inne przyprawy, zatem nie rozumiem Pani/a zdziwienia, pozdrawiam.

      Usuń
    2. Gosiu jeszcze takiej nie jadłam, bardo mi się spodobał przepis, bo jest prosty.
      Na pewno ją zrobię tylko znajdę tą przyprawę ! Apetycznie wygląda i zapewne smakuje, pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Jest pyszna Iwonko, a tandori masala jest dostępna w necie, Pozdrawiam.

      Usuń
  2. A gdzie wyrzoski,skorki gotowane, serduszko, płucka, podgardle?-to wszystko ma być gotowane i zmielone przez maszynkę.Pani Gosiu robi Pani zwykła kaszę w jelitach! To nie kaszanka,krupniok -pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może i kasza w jelitach ale smakowo jak najlepsza kaszanka.

      Usuń
    2. Pani Weroniko

      Z całym szacunkiem, ale tego co Pani przytoczyła w komentarzu nie dodam nigdy. Po to robię sama, żeby określić jej smak. Wątróbka, cebula i przyprawy dają niesamowitego kopa i mi to wystarczy.

      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny

      Usuń

    3. Anonimowy27 stycznia 2017 19:33

      Też tak myślę, Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
    4. Pani Weroniko, Pani przepis, to chyba raczej na pasztetową. Płucka, serce , podgardle. Mój Tato przy świniobiciu, dodaje takie rzeczy właśnie do pasztetowej.

      Usuń
    5. Agnieszko, niektórzy faktycznie robią tak kaszankę, ale ja uważam, że mój przepis jest super i będę go bronić. Teraz mam w planie zrobienie kolejnej kaszanki, z dodatkiem boczku, ale nigdy jakieś skórki, czy inne tam. Pozdrawiam i dzięki za komentarz.

      Usuń
  3. Do dobrej kaszanki trzeba koniecznie dac watrobe, pluca i podgardle, ugotowane i zmielone, a kasze parzy sie rosolem. Do polskiej kaszanki nie dodaje sie przypraw indyjskich, ale czasem mozna zmienic jak ktos lubi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowny Anonimie. Kaszanka,jak napisałam w swoim pierwszym komentarzu pod tym postem, to nie wyrób Polski. Robiona jest w wielu krajach, zatem i przyprawy są rożne. To jest kaszanka domowa, w mojej wersji. Pozdrawiam. ps. Co do rosołu, to się zgadzam i niebawem, taka wrzucę na bloga.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...