poniedziałek, 8 grudnia 2014

Podgrzybki w sosie śmietanowo-koperkowym

Sezon na grzyby co prawda już dawno się skończył, ale od czego jest zamrażarka i skrywające się w niej różności. Truskawki, maliny, borówka, czekają na swoje wykorzystanie w deserach. Grzyby, fasolka, szparagi, groszek, bób i zioła do przygotowania dań obiadowych. Fajnie jest mieć zapasy ( działka robi swoje), ale przed Świętami trzeba zrobić trochę miejsca, więc zaczęłam od grztbów. Zresztą danie pasuje też na Wigilę.



Składniki:

około 1 kg grzybów leśnych ( u mnie  mrożone podgrzybki )
1 łyżka oleju
1 łyżka masła
150 ml śmietany słodkiej 18% ( takiej do zup i sosów)
 pęczek koperku ( bez twardych gałązek)
kilka gałązek szczypiorku
sól do smaku


Przygotowanie:

Na patelni rozgrzać olej i wrzucić  pokrojoną w piórka cebulę i lekko zeszklić. Rozmrożone grzyby poprzekrajć  na mniejsze kawałki i dodać do cebuli. Dusić pod przykryciem często mieszając około 30 min( grzyby lubią przyklejać się nawet do najlepszej patelni). Dodać śmietanę i masło. Doprowadzić do zagotowania , wyłączyć i wrzucić  pokronony koperek. Przykryć na około 3 min, aby smaki przeszły swoim aromatem.Wyłożyć na talerz  i  posypać  szczypiorkiem. Podawać z białym pieczywem , lub ziemniakami piure.



Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...