sobota, 23 sierpnia 2014

Eton mess

Choć sezon tegorocznych truskawek już bezpowrotnie minął, czasem można jeszcze spotkać je na straganach, co mnie bardzo cieszy. To mój ulubiony owoc zarówno w wersji pierwotnej, jak i po przetworzeniu. Dzisiaj zapraszam na eton mess,  deser, który jest tradycyjnie serwowany w Eton College 's w corocznej grze w krykieta z uczniami Harrow School.



Składniki na 6 porcji:

500 g śmietany kremówki
3 łyżki cukru pudry
18 bezików
18 dużych dojrzałych truskawek
12 ciemnych biszkoptów ( nie są obowiązkowe)
2 łyżki startej czekolady
kilka listków świeżej melisy

1 filiżanka zimnej mocnej kawy


Sposób przygotowania:

Schłodzoną śmietanę   ubić na sztywno, dodać puder  i  lekko pokruszone 12 bez, delikatnie połączyć w całość. Na dno szklanek ułożyć po dwa biszkopty namoczone w kawie, na to wyłożyć śmietanę. Udekorować pozostałymi bezami i truskawkami. Na końcu posypać startą czekoladą.


Wstawić  do lodówki na 10 minut i podawać...


Smacznego!

7 komentarzy:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...