poniedziałek, 15 września 2014

Szaszłyki z papryką w orientalnej marynacie

Dzisiaj zapraszam na kolejne szaszłyki, tym razem w bardzo smacznej i chyba mojej ulubionej orientalnej marynacie. Trzymam je w przyprawach stosunkowo długo, bo stają się zwyczajnie bardziej aromatyczne. Można jednak znacznie skrócić ten czas, danie będzie mniej aromatyczne, ale równie dobre...polecam.

Zapraszam także na:

Szaszłyki drobiowe
Mini szaszłyczki z karczku


Składniki na 6 porcji:

600 g łopatki wieprzowej
2 duże cebule
2 czerwone papryki

Składniki na marynatę:

4 łyżki sosu sojowego
1 łyżka sosu ostrygowego
2 łyżki oleju rzepakowego
2 łyżeczki cukru
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka startego imbiru
2 pokrojone gałązki zielonego czosnku


Sposób przygotowania:

Mięso umyć, pokroić w niewielkie 1 centymetrowe plastry, dodać pokrojoną słoninę i wszystko umieścić w marynacie z w/w składników. Przykryć folią i odstawić na 12 godzin do lodówki.  Paprykę i cebulę pokroić w plastry. Na szpadki nadziewać naprzemiennie mięso i warzywa.


 Pieczemy przez 30-35 minut na grillu  (w moim przypadku elektrycznym) w temperaturze 160°C. Podawać bezpośrednio po przygotowaniu. Ja podałam do nich gotowane ziemniaki sałatę z vinegretem i  buraczki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...