poniedziałek, 12 maja 2014

Zajączki z jajek

Robiłam je jeszcze przed Wielkanocą, ale w przepastnych czeluściach mojego aparatu się zwyczajnie zawieruszyły, a stanowiły fajną ozdobę Świątecznego stołu wraz z kurczaczkami z tego przepisu. Wrzucam je teraz, choć pewnie mało kto skorzysta, no ale w przyszłym roku też będą Święta:)




Do przygotowania zajączków potrzebne  będą:

 ugotowane na twardo jajka
 szczypior 
goździki lub pieprz w ziarenkach
1 marchewka


Wykonanie:

Jajek ugotować tyle ile chcemy zajączków plus dodatkowo 2-3 na uszy.Jajka na uszka przekroić na pół, wyjąć żółtka i o\pokroić pod skosem w paski lekko nacinając końce.

Z jajek odciąć szersze podstawy, żeby lepiej stały, a z drugiej, węższej strony naciąć w dwóch miejscach jajko i umieścić w otworkach uszy. Oczka zrobić z goździków ( chyba najwygodniej). Wykałaczką nakłuć miejsca na wąsy i umieścić w nich gałązki szczypiorku.
Noski wyciąć z marchewki. Jest przy tym trochę zabawy, ale myślę, ze warto :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...