środa, 28 maja 2014

Udka z kurczaka w słodko-kwaśnej glazurze

Kurczak często gości na stole w naszym domu, można go bowiem przygotować na 1001 sposobów. Pieczony, gotowany, z  grilla, w potrawce, zapiekany czy na  zimno w galantynie, mi nie znudzi się nigdy. Zwłaszcza gdy dobierzemy do niego ciekawe sosy czy marynaty.



Składniki:

5 udek z kurczaka

Marynata:

50 ml ciemnego sosu sojowego
2 łyżeczki miodu
1 łyżeczka startego imbiru
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
1 łyżeczka pikantnej czerwonej papryki w proszku
2 łyżki ostrego ketchupu
2 ząbki przeciśniętego przez praskę czosnku
sok z połowy cytryny
sól i pieprz do smaku
kilka listków pietruszki i bazylii



Przygotowanie:

Udka przekroić ma pół, umyć i wytrzeć do sucha papierowym ręcznikiem. Składniki na marynatę  przełożyć do miski i połączyć ze sobą .W tak przygotowaną glazurę włożyć kurczaka i porządnie go obtoczyć .Przykryć folią i wstawić do lodówki na 24 godziny. Po upływie tego czasu wyjąć z lodówki.  Piec w piekarniku z opcją grill  w temp. 170*C przez 1 godzinę. Podawać zaraz po wyjęciu z piekarnika z ulubionymi dodatkami.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...