środa, 21 maja 2014

Bitki wieprzowe z kaszą jęczmienną

Do Wrocławia dotarła fala upałów na termometrze 30 stopni i odechciewa się wszelakiego jedzenia. Chłodnik szczawiowy z jajkami się chłodzi, a ja Was zapraszam na obiad z przed kilku dni, jako, że u mnie tradycyjny poślizg :)


Składniki:

800 g szynki wieprzowej b/k
1  średnia cebula
1 nieduża marchewka
1 duży pomidor
2 ząbki czosnku
5-6 ziarenek ziela angielskiego
2 listki laurowe
1 łyżeczka mielonej słodkiej papryki
1 łyżeczka majeranku
2 łyżki miodu
1 łyżka musztardy francuskiej
1 szklanka piwa
sól i pieprz do smaku
olej do smażenia
mąka do panierowania


Sposób przygotowania:

Mięso umyć, osuszyć, pokroić w plastry i rozbić tłuczkiem. Doprawić solą, pieprzem, papryką, majerankiem i pokrojonym czosnkiem. Przykryć folią i odstawić do lodówki do następnego dnia.


Wyjąć mięso z lodówki, obtoczyć w mące i smażyć na oleju z dwóch stron, aż się zarumieni. W międzyczasie w garnku zagotować około 0,8 l wody, dodać pokrojoną w kosteczkę marchewkę, cebulę oraz liście laurowe i ziele angielskie. Do gotującej się wody przełożyć całe podpieczone mięso. Wlać piwo, dodać miód, musztardę i obranego ze skórki pokrojonego w kostkę pomidora. Dusić na małym ogniu przez 60 minut. Na końcu ewentualnie doprawić solą i pieprzem.



Bitki podałam z kasza jęczmienną ugotowaną na sypko i sałatą z winegretem. Smacznego.

2 komentarze:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...