piątek, 18 lipca 2014

Kotlety mielone z grzybami

Bardzo lubię tradycyjne mielone i przynajmniej 2 razy w miesiącu goszczą one na naszym stole. Robię zarówno wieprzowe, jak i  mieszane wieprzowo-wołowe. Zdarzają się też typowe rumsztyki z samej wołowiny, bo takie najbardziej lubi mój Tato. Dzisiaj jednak postanowiłam poeksperymentować i dodałam do zmielonej łopatki  suszonych podgrzybków.Wyszło pysznie. Mam więc jak by to powiedział Karol Okrasa kolejny złamany przepis.






Składniki:

70 dkg zmielonej łopatki wieprzowej
1 jajko
1 bułeczka pszenna
garść suszonych podgrzybków
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka majeranku 
sól, pieprz do smaku
bułka tarta do obtoczenia kotletów
olej kujawski do smażenia
1 cebula do pokrojenia na patelnię
1 łyżka masła
kilka gałązek świezego tymianku


Sposób przygotowania:

Mięso kupiłam w całości ( u mnie w domu nie uzywamy gotowego mielonego), umyłam, pokroiłam w dużą kostkę i przepuściłam przez maszynkę razem z namoczoną i wyciśniętą bułką. Do tak przygotowanego mięsa wbiłam jajko, dodałam sól pieprz, pokrojoną w drobną koteczkę cebulę i zmiażdżony przez praskę czosnek. Grzyby zalałam wodą i lekko odgotowałam, odcedziłam i pokroiłam w kosteczkę, dodałam do całości. Tak przygotowaną masę wyrabiałam około 10 min. Następnie uformowałam kotlety ( z tej porcji wyszło mi 10 szt), które lekko obtoczyłam w bułce tartej. Patelnię nagrzałam, wlałam 3 łyżki oleju i smażyłam kotlety aż do momentu zarumienienia (około10 min).Następnie  na podsmażone już kotlety dodałam pokrojoną w piórka cebulę, jedną łyżkę masła oraz pół szklanki wody w celu uzyskania sosu. Dusiłam na malutkim ogniu 15 minut. Podałam zz konfiturą z czerwonej cebuli  i ziemniakami.



 Smacznego :)


1 komentarz:

  1. PYSZNOŚCI OBIADEK;) JA ZAPRASZAM NA MOJE NADZIEWANE MIELONE ;POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/07/nadziane-mielone.html

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...