poniedziałek, 7 lipca 2014

Bób z bułką tartą i ziołami


Bób teraz jest najlepszy, więc trzeba go jeść wręcz garściami. Polecam dzisiaj to pyszne warzywko w wersji tradycyjnej, przełamane smakiem mięty i tymianku. Fajne smaki, szybko, niedrogo i bardzo smacznie. Ja bobu na tym etapie jeszcze nie obieram, no chyba, że do sałatki. Jest on alternatywą dla wegetarian i wegan, gdyż zawiera  dużo niezbędnego białka i potasu.Uwaga...reguluje poziom ciśnienia krwi... i jak tu nie jeść :)


Składniki :

0,5 kg bobu
1 łyżka masła
1 łyżka bułki tartej
2 gałązki tymianku
kilka listków mięty
sól do smaku


Sposób przygotowania:

Bób umyć, wrzucić do garnka, dodać sól i tymianek. Gotować około 25 minut, od momentu zagotowania. Na patelnię wrzucić masło i mocno rozgrzać, nie przypalić. Dodać bułkę i dobrze rozmieszać. Bób odcedzić i gorący polać bułką z masełkiem. Posypać listkami mięty i tymianku...Smacznego.

2 komentarze:

  1. Wygląda świetnie, no i ma w sobie bób - a teraz naprawdę ciężko mi się od niego opędzić. Serio, widzę że wraca do łask i dobrze, bo to smaczne i zdrowe warzywo. Pozdrawiam, przepis godny polecenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bób ma w sobie bób :) Ja bardzo lubię i od zawsze lubiłam, więc wykorzystuję ten czas, kiedy jest dostępny jeszcze w miarę mlody. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...