niedziela, 13 lipca 2014

Pierogi z jagodami

Pierogi z jagodami jak zresztą wszystkie pierogi uwielbiam i robię stosunkowo często. Gdy mija sezon na owoce, zawsze mam w zamrażarce truskawki i jagody, by gdy najdzie mnie ochota nawet w środku zimy stworzyć takie pyszności :) Teraz mamy czas świezych owoców, więc tym bardziej polecam.


Składniki :

 2 szklanki mąki
 1 łyżeczka cukru pudru
 2 zółtka
1 łyżka masła
szczypta soli
gorąca przegotowana woda

250 g jagód
3 łyżki cukru
100 g mascarpone


Dodatkowo:

słodka śmietana 
cukier 
jagody 
listki mięty lub melisy
1 łyżeczka masła

mąka do podsypania


Sposób przygotowania:

Jagody przebrać i połaczyć z cukrem. Do miski przesiać mąkę, dodać zółtka, cukier, sól i łyżkę miękkiego masła. Rozetrzeć ze soba składniki, a następnie wolnym strumieniem wlewać goracą wodą i wyrabiać ciasto na jednolitą masę. Ilość wody zależy od rodzaju mąki, ale bedzie to mniejwięcej 1 szklanka. Ciasto wyjąć z miski podzielić na 2 części. Na blacie lub stolnicy wysypać makę i rozwałkować ciasto. Wyciąć szklanką krążki, napełnić jagodami z cukrem i serem i formować pierogi. 


W garnku zagotować wodę, dodać łyżeczkę masła. Kiedy woda zacznie się gotować, wrzucić partię pierogów i gotować aż do momentu ich wypłynięcia na wierzch. Wyłożyć na talerz łyżką cedzakową, lekko przestudzić, polać śmietaną posypać jagodami i cukrem. Ozdobić listkami mięty i podawać. Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...