piątek, 11 lipca 2014

Zupa szparagowo-kalafiorowa

Dzisiaj zapraszam na chyba już ostatni przepis w tym sezonie szparagowym, no chyba, że jeszcze zaskoczy mnie moja kochana działka :) W sklepach szparagów już praktycznie nie ma, ale ja zamroziłam dwa pokażne pęczki i jesienią czy w zimie będą jak znalazł. Polecam mrożenie tych warzyw, bo wychodzi to znacznie taniej niż kupienie gotowych mrożonek.



Składniki:

250 g zielonych szparagów
1/2 średniego kalafiora
1 cebula
1 marchewka 
10 cm białego pora
1 łyżeczka startego imbiru
1 łyżka sosu sojowego
1 korpus z kurczaka
sok z jednej cytryny
100 g słodkiej śmietany
sól i pieprz do smaku

2 jajka ugotowane na twardo
kilka gałązek koperku


Sposób przygotowania:

Korpus kurczaka umyć zalać około 1,5 litra zimnej wody, dodać w całości  cebulę, marchewkę, pora i zdrewniałe końcówki  szparagów tak około 2,5-3 centymetrowej długości, gotować aż korpus będzie miękki....około 40 minut. Po tym czasie zdjąć wywar z ognia i przecedzić do drugiego garnka. Dodać różyczki kalafiora, pokrojone na 2-3 części  obrane szparagi za wyjątkiem główek ( te wrzucić na 5 minut przed końcem gotowania zupy), imbir i gotować kolejne 10 minut. Wlać sos sojowy, sok z cytryny, doprawić solą i pieprzem. Zdjąć z palnika i wlać śmietanę. Zupę nalać do miseczek i ozdobić plasterkami jajka oraz koperkiem. Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...