środa, 16 lipca 2014

Barszcz z młodych buraczków i fasolki szparagowej

Dla miłośników tradycyjnego barszczu ukraińskiego, ta odmiana może nie być do "pokonania", ale zapewniam, że młoda fasolka i buraczki, to nie tylko mniej czasu gotowania, ale i rozkosz dla podniebienia. Wielokrotnie pisałam na blogu, że w sumie zupy traktuję po macoszemu i nadal tak jest, bo wolę dania mniej płynne, aczkolwiek nie koniecznie miesne. To jest jednak zupka z warzyw z mojej działki, jak jej nie kochać  ? :)


Składniki:

2  udka z kurczaka (0,5 kg)
50 dkg mlodych buraczków
30 dkg fasolki szparagowej
2 średnie  młode ziemniaki
20 dkg białej kapusty
1 srednia marchewka
1 średnia cebula
10 cm pora 
100 g słodkiej śmietany do zup
1 łyżka pokrojonego świeżego  koperku
2  ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku
1 łyżka octu winnego


Spsób przygotowania:

Udka umyć, włożyć do garnka  i zalać zimną wodą ( około 1,5 l), dodać pokrojonego pora, marchewkę, cebulę oraz cale obrane buraczki. Gotować 40 minut, po tym czasie wyjąć buraczki, wrzucić fasolkę i pokrojone w kostę ziemniaki. Buraczki lekko przestudzić i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, dodać do zupy. Doprawić solą, pieprzem, octem winnym i czosnkiem. Na końcu dodać śmietanę i pokrojony koperek i już nie gotować


Podawać bezpośrednio po przygotowaniu...Smacznego.

1 komentarz:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...