wtorek, 1 kwietnia 2014

Kopytka

Kluchy, kto ich nie lubi....U mnie w domu głównym ich odbiorcą jest Tato, który w sumie mógłby być wegetarianinem, bo prawie nie jada mięsa. Kluchy zresztą też woli z bułką tarta i masłem niż skwarkami.  O gustach się nie dyskutuje i ja polecam wersję ze skwareczkami i sałatą ...polecam.

                         

Składniki:

0,7 kg ugotowanych ziemniaków
1 szklanka mąki pszennej
1 jajko
sól do smaku

Dodatkowo:

15 dkg surowego boczku
sałata maślana
sos winegret


Ziemniaki ugotować, lekko ostudzić, obrać i przecisnąć przez praskę, . Dodać jajko, sól, mąkę i wyrobić na jednolitą konsystencję. Z  ciasta  utoczyć wałek, podsypując go lekko mąką i  pokroić pod skosem na kopytka.


W garnku zagotować wodę, lekko osolić. Kopytka wrzucać  i gotować 3- 4 minuty, od momentu ich wypłynięcia na powierzchnię. Podawać ze skwarkami  z boczku, białym serem, lub innym ulubionym dodatkiem w towarzystwie sałaty. Smacznego.


2 komentarze:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...