piątek, 25 kwietnia 2014

Sałatka z tuńczykiem

W sumie, to nie wiem czemu robię ją tak sporadycznie, bo obie  z Mamą bardzo  lubimy tuńczyka. Tato jako stary wędkarz, zawsze się z nas śmieje, bo On tam ryby w niej żadnej nie widzi. Cóż, całej nie ma prawa być, bo nie tylko półmiska, ale i stołu by zbrakło :) Ma jednak trochę racji...tuńczyk w puszce często bywa tak rozdrobniony, że naprawdę ciężko go dostrzec pod warstwą oleju. Do tej sałatki jednak taki pasuje, zatem polecam, bo jest znacznie tańszy.


Składniki :

150 g makaronu  ze szpinakiem
200 g tuńczyka w oleju
2 średnie  konserwowe buraczki
4 jajka
2 kiszone ogórki
5-6 marynowanych  pieczarek
1 czerwona cebula
1/2 główki dowolnej sałaty
kila gałązek pietruszki

Sos:

3 łyżki oleju odcedzonego z tuńczyka
4 łyżki majonezu Winiary dekoracyjny
1  łyżeczka musztardy francuskiej
sok z 1/2 cytryny
sól, pieprz  do smaku

Przygotowanie:

Makaron ugotowałam al dente z  solą i 1 łyżką oleju, odcedziłam i lekko przestudziłam.  Jajka ugotowałam na twardo, również ostudziłam obrałam, pokroiłam w plasterki.  Podobnie ogórki, cebulę i buraczki. W słoiczku umieściłam wszystkie składniki sosu, zakręciłam i porządnie wymieszałam. 


Na dużym półmisku ułożyłam umytą, osuszoną i lekko porozrywaną sałatę, a na nie makaron.Delikatnie polałam po całości sosem. Na wierzchu po środku rozłożyłam resztę sosu, pokrojone pieczarki i połowę tuńczyka. Dookoła obłożyłam plasterkami jajka, ogórka, cebuli i buraczka. Pozostałego tuńczyka rozłożyłam po dwóch bokach sałatki. Udekorowałam środek gałązkami zielonej pietruszki.


Odstawiłam na 10 minut aby smaki się połączyły i podałam. Polecam i życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...