wtorek, 29 kwietnia 2014

Jajka faszerowane pieczarkami

Faszerowane jajka, to stały punkt na naszym Wielkanocnym stole, choć robię je również poza świętami. Bardzo lubię połączenie smaku jajek z pieczarkami, a samo wykonanie potrawy jest banalnie proste, choć ciut pracochłonne. Niemniej polecam przepis, bo jest wielokrotnie sprawdzony.


Składniki:

5 jajek ugotowanych na twardo
25 dkg pieczarek
1 mała cebula`
2 łyżki  gęstego majonezu ( u mnie Winiary)
sól i pieprz do smaku
1 łyżka oleju

Dekoracja:

kilka listków pietruszki i sałaty
kilka rzodkiewek
kurczaczek z jajka


Sposób przygotowania:

Jajka obrać, przekroić na pół i wyjąć żółtka. Pieczarki i cebulę obrać , pokroić i podsmażyć na oleju. Ostudzić i przekręcić przez maszynkę razem z żółtkami.Doprawić solą i pieprzem , dodać majonez i wymieszać. Farsz nałożyć na jajka. Na półmisku rozłożyć sałatę, jajka, listki pietruszki i fantazyjnie wycięta rzodkiewki.W centralnym punkcie talerza usadzić zajączka.


Wykonanie kurczaczka ...ostrym nożykiem ponacinać jajko mniej więcej w jego połowie. Delikatnie wyjąć żółtko. Z dna jajka odciąć końcówkę aby dobrze stało. Na obie połówki nałożyć odrobinę majonezu i ponownie umieścić w nich żółtko. Oczka zrobić z goździków, a nosek z końcówki papryki

3 komentarze:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...