piątek, 25 kwietnia 2014

Wielkanocna sałatka jarzynowa

To druga, po tej którą robiłam na Boże Narodzenie  sałatka jarzynowa na moim blogu. Tym razem korzystałam z tego przepisu, dodając od siebie jedynie seler. Sałatka wyszła bardzo smaczna i zdecydowanie bardziej polecam przygotowanie warzyw na parze niż gotowanie ich w mundurkach w wodzie. Maja bardziej wyrazisty smak, a groszek ma oprócz tego niesamowity kolor.


Składniki :

4 średnie marchewki
4 średnie ziemniaki
1 mały seler
5 średnich ogórków kiszonych 
4 duże jajka
1 kwaśne jabłko
20 dag zielonego mrożonego groszku
1 mała cebula
sól, pieprz i szczypta cukru do smaku
1 czubata łyżeczka musztardy sarepskiej
2 łyżki oleju słonecznikowego

3/4 szklanki majonezu Winiary dekoracyjny



Dodatkowo:

3 jajka 
kilka listków pietruszki
1/2 pomidora


Przygotowanie:

Ziemniaki, marchewkę i selera obrałam i ugotowałam na parze razem z mrożonym groszkiem. Ostudziłam i pokroiłam w kosteczkę. Jajka ugotowałam na twardo, również ostudziłam obrałam, pokroiłam i dodałam do warzyw. Jabłko i ogórki obrałam i drobno pokroiłam. Z ogórków odcisnęłam trochę soku, żeby nie zmienił konsystencji majonezu. Przełożyłam do miski  z warzywami. Cebule pokroiłam najdrobniej jak to możliwe i dodałam do całości. Doprawiłam solą, pieprzem i cukrem, dodałam olej,  musztardę i majonez i wszystko dokładnie wymieszałam i przełożyłam do miski.


Dekoracja:

Jajka przekroiłam na pół, żółtka rozgniotłam i zrobiłam z nich środki kwiatów. Białka pokroiłam w plasterki na kwiatowe płatki. Udekorowałam listkami pietruszki i kawałeczkami pomidora. Smacznego.

2 komentarze:

  1. Bardzo smaczna salatka,nie udziwniona,prosta i dobra mniaaam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, nie ma sensu poprawiać ideału, zwłaszcza na Święta. Pozdrawiam.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...