sobota, 12 lipca 2014

Placki ziemniaczane z szynką, pieczarkami i papryką

Placki ziemniaczane uwielbiam , jak zresztą większość znanych mi osób. Te tradycyjne, starte na drobnej tarce to przysmak moich Rodziców. Ja jednak jak już wielokrotnie pisałam lubię eksperymentować i dzisiaj zapraszam na placki z "wkładką". Bardzo smaczne, polecam w szczególności osobom lubiącym pizze czy zapiekanbki.


Składniki:

1 kg mącznych ziemniaków
1 nieduża czerwona papryka lub pół dużej 
100 g szynki wędzonej gotowanej
4 średnie pieczarki
1 średnia cebula
kilka gałązek szczypiorku
kilka gałązek świezego tymianku
50 g sera ostrego żółtego 
2 łyżki kwaśnej śmietany
sól i pieprz do smaku
2 jajka
2-3 łyżki mąki pszennej

olej do smażenia


Sposób wykonania:

Ziemniaki i pieczarki obrać, umyć i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, podobnie żółty ser. Paprykę, cebulę i  szynkę pokroić w drobną kosteczkę. Szczypiorek posiekać, tymianek obrać z gałązek pozostawiając same listki. Wszystkie składniki przełozyć do miski.


Dodać mąkę, jajka, śmietanę i przyprawy.Dokładnie wymieszać i  smażyć na złoty kolor na rozgrzanej patelni z olejem. 



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...