środa, 20 września 2017

Sok z aronii

W tym roku na działce mamy niesamowity urodzaj na aronię. I to nie tylko u nas tak jest, ale wszędzie, gdzie  się spojrzy, jak są krzewy aronii, to gałązki pod ilością owoców chylą się do ziemi. Nie każdy ją lubi, bo jest dosyć cierpka, ale ja osobiście uwielbiam, a cierpki smak przełamuję niewielkim dodatkiem czerwonej porzeczki czy jabłek. Dzisiaj zapraszam na pyszny soczek, a już niebawem, na dżemik i nalewkę z tych pysznych owoców.




Składniki na 
5 litrowych słoików:


5 kg aroni
0,5 kg czerwonej porzeczki
2 kg cukru


Sposób przygotowania:



Na dno garnka o grubym dnie wlać szklankę wody, wsypać umyte owoce i cukier.Gotować na małym ogniu przez 60-70 minut, od czasu do czasu mieszając. Zlać sok przez sito, a następnie odcisnąć owoce. Gorący sok przelewać do słoików i ustawiać do góry dnem, żeby pokrywka się zassała.

Jeśli chcecie wykorzystać pozostałą po soku pulpę np na dżem nie odciskajcie całego soku. Ja tego nie robiłam, a jedynie przelałam przez sito gorącą wodę i otrzymałam pyszny kompocik.

ps. Zawsze robiłam ten sok w sokowniku, ale w ubiegłym roku powstało jakieś zwarcie w kablu, więc robiłam w garnku. i wiecie co, ten jest chyba lepszy, bardziej esencjonalny.  Polecam zrobienie, bo smakuje wybornie.






4 komentarze:

  1. Aronii niestety nigdzie nie mogę kupić, a działki nie mam. Uwielbiam taki soczek, bo wiem z dawnych lat jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to właśnie jest dziwne, wszystko z działek działkowcy, czy też, złodzieje sprzedają, a aronii nie.

      Usuń
  2. Robię dodaję wiśnie, specjalnie je mrożę do soku z aronii, pycha po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super z tymi wiśniami :) Ja robię jeszcze z jabłkami.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...