piątek, 15 września 2017

Ciasto jogurtowe z owocami

Jeśli macie ochotę na coś słodkiego, to proponuję to pyszne i banalnie proste ciasto. Jego przygotowanie nie zajmie Wam więcej niż 5 minut, a po godzinie, ciasto może śmiało trafić na talerze. Owoce dodajcie takie jakie macie lub lubicie, nie ma tutaj żadnych narzuconych ograniczeń.


Składniki :

2 szklanki mąki tortowej
200 ml jogurtu naturalnego
100 ml oleju
1 szklanka cukru
3 jajka
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:

500 g owoców (u mnie rabarbar i truskawki)
cukier puder do posypania

Sposób przygotowania:

Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia. Do maki dodać jogurt, olej, jajka oraz cukier. Wszystko wymieszać mikserem do połączenia  się składników. Tortownicę wyłożyć na dnie papierem do pieczenia i przełożyć połowę ciasta, Na cieście ułożyć pokrojony rabarbar obtoczony w cukrze, przykryć pozostałym ciastem, a na nim ułożyć truskawki ciasto, wyrównujemy wierzch. Ciasto wstawić do piekarnika z termoobiegiem ,ustawić temp. 180 C i piec przez około 45-50 min do tzw. suchego patyczka. Po wyjęciu z piekarnika ciasto posypać cukrem pudrem. Smacznego :)




10 komentarzy:

  1. Mniam! Teraz jest sezon na śliwki, więc w weekend wykorzystam te owoce, żeby zrobić ciasto z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też będę robiła ze śliwkami i płatkami migdałów. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam wszystkie ciasta, takiego jeszcze nie jadłam jeśli mam być szczera, ale muszę w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam wczoraj po południu z brzoskwiniami. Zwiększyłam porcję o połowę i zrobiłam w prostokątnej blaszce. Wyszło rewelacyjnie i połowy już nie ma :) Pozdrawiam Krystyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno, bardzo się cieszę, że smakowało :) Następnym razem proszę o zdjęcie.

      Usuń
  4. Uwielbiam ciasta jogurtowe, ostatnio robiłam z morelami. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To uniwersalne ciasto z każdymi owocami pyszne wychodzi, pozdrawiam :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...