sobota, 16 września 2017

Cukinia marynowana z papryką w marynacie curry

Cukinii na straganach dostatek, a i u mnie na działce jej nie brakuje. Polecam zatem jej zrobienie na zimę. Ja najbardziej ją lubię w wersji słodko-kwaśnej. Idealnie się sprawdza na kanapkach z domowym pasztetem czy jako sałatka do obiadu.



Składniki  na 4 słoiki:

3 małe cukinie
1 duża czerwona papryka
1 mała cebula
4 niedużę gałązki kopru

Marynata:

2 szklanki wody 
1 szklanka octu
1 i 1/2 szklanki cukru
1 i 1/2 łyżki soli
2 łyżeczki curry
4 płaskie łyżeczki gorczycy


Sposób przygotowania:

Warzywa umyć i pokroić, cukinię w centymetrowe plastry, paprykę w paski. Na dno każdego słoika wsypać po łyżeczce gorczycy, wrzucić po plasterku cebuli i gałązce kopru. Do tak przygotowanych słoików układać cukinię i paprykę.

Do garnka wlać wodę i ocet, dodać curry, sól i gorczycę. Zagotować, wsypać cukier i mieszać, aż ten się rozpuści. Tak przygotowaną marynatą zalać warzywa w słoikach, zakręcić.Wstawić do garnka wyłożonego ściereczką, zalać wodą do 3/4 wysokości słoika i gotować 10 minut od momentu zagotowania się wody. 


Wyjąć słoiki z garnka i ustawić do góry dnem, aż do ostygnięcia. Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Też wczoraj robiłam, 20 słoiczków. Uwielbiamy zimą do wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo :) Ja tylko 4, ale robię mnóstwo różności, więc wystarczy. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Mniam, też z dziewczyną zamierzamy w tym tygodniu to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy całą rodziną i robię cukinii z 30 słoików pod różna postacią.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...