poniedziałek, 11 września 2017

Najlepsze ogórki konserwowe

U mnie na działce ogórki wciąż rosną i kolejne słoiki zapełniam tymi pysznościami. Dzisiaj tradycja ...ogórki konserwowe, moje ulubione na słodko. Zapraszam po przepis.




Składniki na 6 litrowych słoików:


3 kg równych ogórków
1   marchewka
1  cebula
6 baldachów kopru z gałązkami
6 liści laurowych
18 ziaren ziela angielskiego
6 goździków
6 płaskich łyżeczek gorczycy

Zalewa:

1/2 l  octu
2,5 l wody
pół szklanki soli
szklanka cukru


Sposób przygotowania:


Ogórki umyć, słoiki wyparzyć i osuszyć. Do każdego słoika na dno wrzucić pokrojoną marchewkę i plaster cebuli, po łyżeczce gorczycy, 3 kulki ziela angielskiego, 1 liść laurowy, 1 goździk i gałązkę kopru. Na tak przygotowane podłoże w każdym słoiku ciasno ułożyć ogórki. Do garnka wlać wodę, dodać cukier i sól, mieszać aż przyprawy się rozpuszczą. Na końcu dodać ocet i ponownie zamieszać. Tak przygotowaną zalewa zalać słoiki. Wstawić do garnka wyłożonego ściereczką, zalać wodą do 3/4 wysokości słoika i gotować 10 minut od momentu zagotowania. Wyjąć i pozostawić nasze pyszności do góry dnem, aż do ostygnięcia. Smacznego :)












4 komentarze:

  1. Ależ piękne, ja dodaję jeszcze papryki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są tradycyjne ogóraski, papryka moim zdaniem tutaj zbędna :) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Też tak robię, ale dodaję jeszcze kminek. Pycha po prostu,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię kminku i jakoś go sobie nie wyobrażam w ogórkach. Jednak ile ludzi, tyle smaków :) Pozdrawiam.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...