środa, 13 września 2017

Ogórki kanapkowe z kurkumą


Zrobiłam je po raz pierwszy w ubiegłym roku, ot tak na próbę, kilka słoiczków. Jak ja w zimie żałowałam, że się skończyły. W tym roku partiami, w miarę jak przywoziłam ogórki  z działki robiłam je kilkakrotnie i wiem, ze na pewno zostaną wykorzystane. Są po prostu genialne.


Składniki:

3 kg długich, prostych ogórków
1 marchewka

Marynata :

500 ml wody
1 i  1/2 szklanki octu 
1 i 1/2 szklanki cukru
2 płaskie łyżeczki soli
1 łyżeczka ziaren czarnego pieprzu
10 ziaren ziela angielskiego
2 płaskie łyżeczki kurkumy
1 łyżka ziaren gorczycy


Sposób przygotowania:

Ogórki umyć i pokroić w długie  plastry ok. 1 centymetrowe. Do wyparzonych słoików ułożyć bardzo ciasno plastry ogórków, tak, aby się nie wywijały. Powtykać między ogorki plasterki marchewki.


W garnku zagotować wodę z cukrem i przyprawami dodać ocet i gotować pod przykryciem przez 5-7 minut. Gorącą  marynatą zalać  ogórki. Zakręcić słoiki i wstawić do garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Wlać wodę do 2/3 wysokości słoików i zagotować  Przykryć pokrywką i gotować jeszcze około 10 minut. Wyjąc słoiki z garnka, przewrócić do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia. Smacznego :)



8 komentarzy:

  1. Uwielbiam i robie od kiedy zobaczyłam je w lidlu. Kupiłam słóik i się zakochałam, Teraz to mój nr 1 wśród ogórków na zimę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i mam 20 słoiczków. Pozdrawiam, Mirka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no tak to nie szaleje :) Może też dlatego, że jest tylko Mama i ja. Robię za to duzo w asortymencie :)

      Usuń
  3. Robiłam i z kurkumą i curry. Obie wersje super, z kurkumą delikatniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z curry robiłam po raz pierwszy, bo jadłam u koleżanki i mi bardzo smakowały. Jak otworzę jedne i drugie razem, wtedy zdecyduje, które lepsze. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Uwielbiam, jeszcze dorabiam, bo juz kilka zjedzonych :)Pozdrawiam Gosiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórki jeszcze są więc jak smakują, to pewnie, że trzeba :) Równiez pozdrawiam :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...