wtorek, 12 września 2017

Jagody w syropie na zimę

Jak wszystko, co w słoikach pasteryzowane na zimę, także jagody, będą nam przypominać smak mijającego na nie sezonu, choć o dziwo, jeszcze dzisiaj widziałam je na straganach. Niezastąpione na dolegliwości żołądkowe i zwyczajnie bardzo smaczne.


Składniki na 3 słoiki:

1 kg jagód
0,5 kg cukru

Sposób przygotowania:

Jagody przebrać, słoiki umyć i wysuszyć. Do słoików wkładać warstwami owoce, przesypując je cukrem. Dociskać łyżką, aby w słoiczkach nie było wolnego miejsca. Odstawić na 1 godzinę, ąż puszczą trochę soku i przykryć ostatnią warstwą cukru. Zakręcić wieczka i wstawić do garnka wyłożonego ściereczką. Zalać wodą do 3/4 wysokości słoika i gotować 10-15 minut od momentu zagotowania się wody. Wyjąć słoiki z garnka i ustawić do góry dnem, aż do ostygnięcia. Smacznego :) 






3 komentarze:

  1. A ja tez wczoraj robiłam jagódki, a konkretnie dżemik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, ze jagód juz nie ma :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...