poniedziałek, 21 sierpnia 2017

Sałatka z zielonych pomidorów z kurkumą

U mnie na działce, ciągle jest ich dużo :) Ale więcej nie robię, bo Mama uwielbia działkowe pomidory, te dojrzałe. Nam jednak wystarczy, jak dzisiaj policzyłam, to zrobiłam samych słoików w marynacie curry czy kurkumie, ponad 30. a jeszcze wszystkie inne. Basta. Jeszcze tylko dynia hokkaido i te inne, co być muszą jak papryka w miodzie czy buraczki.





Składniki :
1,5 kg zielonych pomidorów
1 duża czerwona cebula
1 papryczka chili
1 marchewka
koper

Sałatka z zielonych pomidorów
Marynata :

500 ml wody
1 i  1/2 szklanki octu 
1 i 1/2 szklanki cukru
2 płaskie łyżeczki soli
1 łyżeczka ziaren czarnego pieprzu
10 ziaren ziela angielskiego
2 płaskie łyżeczki kurkumy
1 łyżka ziaren gorczycy



Sposób przygotowania:

Pomidory umyć i pokroić w plastry, cebule w piórka, a chilli w cieniutkie plasterki . Przełożyć wszystko do dużego naczynia. W garnku zagotować wodę z cukrem i przyprawami dodać ocet i gotować pod przykryciem przez 5-7 minut. Gorącą  marynatą zalać  pomidory i odstawić na 30 minut. Po tym czasie przełożyć do wyparzonych słoików wraz z zalewą. Na wierzchu każdego słoika umieścić gałązkę koperku  Zakręcić słoiki i wstawić do garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Wlać wodę do 2/3 wysokości słoików i zagotować  Przykryć pokrywką i gotować jeszcze około 5 -7 minut. Wyjąc słoiki z garnka  na ściereczkę, przewrócić do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia. Pomidory otworzyłam po 2 tygodniach i były fantastyczne. Polecam i życzę smacznego :)





9 komentarzy:

  1. Też robię taką sałatkę, ale bez papryki, bonie lubię i wolę smak czystych pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy robi jak lubi i słusznie, bo przecież mamy różne gusta.Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Z chili lubię bardzo, z kurkumą nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, to zalewa taka jak do ogórków kanapkowych. Mi bardzo pasuje ten smak, Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Właśnie wczoraj przywiozłam z działki ostatnie pomidory, już nie dojrzewają i będę robić taką sałatkę. Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, to idealne wykorzystanie ostatnich pomidorkow :)

      Usuń
  4. Ależ ona jest smaczna.Słoiczki za szybko znikają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatka jest rewelacyjna. Zrobiłam na próbę parę słoików. Daję tylko więcej cebuli i marchewki. Ostrej papryczki też nie żałuję. Otworzyliśmy 1 słoik aby spróbować. Rewelacja. Dobijam już do 30 słoików i na tym nie poprzestanę. Dziękuję za przepis- na pewno będzie wykorzystywany przez kolejne lata. Super.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna sałatka. Rozdałam ten przepis wielu znajomym. Wszyscy są zachwyceni.
    -----------------------------------
    https://domiuroda.pl/pl/p/Krem-z-perla-i-kawiorem-Likwidujacy-zmarszczki-oczy-i-usta-30-ml-Theo-Marvee-CAVIARISTE/710

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...