środa, 30 sierpnia 2017

Szpinak, moja ulubiona wersja

Można go kochać, jak ja....lub nienawidzić. Budzi emocje, więc warto o nim wspomnieć, zwłaszcza, że ciągle znajduje miejsce na warzywnych straganach. Jest bardzo wszechstronny w zastosowaniu, bo nie tylko jako samodzielne danie ale również skład jajecznicy, wytrawnych muffin czy farsz do lazanii, krokietów, czy pierogów. Dzisiaj moja ulubiona wersja na szybko.


Składniki:

1 kg szpinaku ( po usunięciu łodyżek 70 dkg )
4 jajka
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
2-3 ząbki czosnku
kilka płatków papryczki chili
70 g masła
sól do smaku



Sposób przygotowania:

Szpinak umyć, przebrać i pozbawić większych łodyżek. Wrzucić do gotującej się wody i  gotować 2-3 minuty, wodę zlać. Do szpinaku dodać masło. Jajka roztrzepać w miseczce i dodać do całości, doprawić gałką, solą, kilkoma płatkami chili i wyciśniętym przez praskę czosnkiem. Zdjąć z ognia gdy jajka się zetną.Podawać bezpośrednio po przygotowaniu. Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Uwielbiam szpinak i też tak robię ,tylko bez chili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chili, to taka moja mała ekstrawagancja, lubię prawie do wszystkiego :)

      Usuń
  2. Super wygląda ta wersja szpinaku! Przyznam się, że zawsze robiłam troszkę inaczej :p

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...