piątek, 18 sierpnia 2017

Buraczki duszone z wiśniami i korzenną nutą

Buraczki uwielbiam pod każdą postacią, ale te....Wyszły fantastyczne, rewelacyjne, korzenne, słodkie, kwaśne i lekko pikantne zarazem. Buraczki, jakie teraz są moimi ulubionymi. Musicie takie zrobić :) 
Inspiracja: Karol Okrasa, Pascal Brodnicki.


Składniki:

1 kg buraczków (niedużych)
1 szklanka wydrylowanych wiśni
1/2 szklanki soku z wiśni
1/3 szklanki rodzynek
3-4 łyżki masła 
4-5 goździków
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki przyprawy  do piernika
4 ziarna ziela angielskiego
1/3 czerwonego chili
kilka gałązek świeżego tymianku
sól i pieprz do smaku


Sposób przygotowania:

Buraczki umyć i ugotować  nie obierając, prawie do miękkości.  Przestudzić, obrać i pokroić w grubą kostkę. Na patelnię wrzucić masło i wszystkie zmielone korzenne przyprawy, dodać pokrojone buraczki, wiśnie i sok z wiśni. Dusić pod przykryciem na małym ogniu około 10 minut. Dodać rodzynki, chili, tymianek oraz sol i pieprz do smaku. Poddusić jeszcze 2-3 minuty ( już bez pokrywki ) odparowując całkowicie sok. Podawać na gorąco jako przystawkę do mięs. Ja jadłam również na zimno z serem pleśniowym i tez było super.
Gorąco polecam :)


ps. Gałązki czerwonej porzeczki, tylko jako dekoracja, Nie biorą udziału w przepisie.

6 komentarzy:

  1. Właśnie moja mama zastanawiała się jak inaczej przyrządzić buraczki i podam jej ten przepis, wygląda ciekawie! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę są świetne, więc z czystym sumieniem polecam i dziękuję za odwiedziny :)

      Usuń
  2. Robiłam podobne, bo bez rodzynek. Były pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze, ale to musi być dobre.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...