sobota, 26 sierpnia 2017

Leczo

Leczo, czy ratatuj to nic innego jak gulasz warzywny z dodatkiem cukinii czy bakłażana. Ja sobie tej potrawy nie wyobrażam również bez pieczarek, a żeby stworzyć kompletny posiłek, często dodaję do niej również parówki lub kiełbasę. Dzisiaj jedno i drugie :)



Składniki:

1 młoda cukinia 0,5 kg
2 czerwone papryki
2 zielone papryczki chilli
6 dużych pieczarek
2 średnie cebule
3 nieduże pomidory malinowe 
0, 5 kg dobrych jakościowo parówek wieprzowych
2-3 białe kiełbaski
1 łyżeczka czerwonej słodkiej papryki
sól, słodka mielona papryka i pieprz do smaku
kilka liści świeżej bazylii
kilka gałązek świeżego tymianku
2-3 ząbki czosnku
cukier do smaku
olej 

Sposób przygotowania:


Do garnka o grubym dnie wlać 3 łyżki oleju, wrzucić pokrojoną w piórka cebulę i obrane pokrojone w plasterki pieczarki, lekko poddusić. Wrzucić pokrojoną w paseczki paprykę, dodać  okrojoną w talarki cukinię. Pomidory naciąć delikatnie na krzyż i ułożyć pod warzywami, wyjąć gdy skórka będzie odchodzić, zdjąć skórkę i pokroić. Dodać do całości. Doprawić solą, pieprzem, słodką papryką, dodać obrane ze skórki i pokrojone parówki oraz białe kiełbaski. Gotować jeszcze 5-7 minut. Zdjąć z gazu, dodać wyciśnięty przez praskę czosnek, oraz liście bazylii  i łyżeczkę cukru. Wymieszać i odstawić na 5-10 minut, aby smaki się przegryzły.




Podawać z pieczywem... Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. Nigdy nie przepadałam za leczo, ale Twojego chyba spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się bardzo cieszę, że zdjęcie spełniło swa powinność :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ale pięknie wyglada, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam i wyszło rewelacyjne , super przepis! Mirka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało, pozdrawiam :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...