sobota, 30 września 2017

Domowy pasztet

Pasztet domowej roboty gości na naszym stole naprzemiennie z pieczonym karczkiem, boczkiem czy  szynką. Mama i  ja należymy do mięsożerców i go uwielbiamy. Przepis jest już przez nas wielokrotnie sprawdzony, zachęcam więc z czystym sumieniem do wypróbowania.


Składniki na 6 słoików 0,5 l:


1 kg drobiowych wątróbek
0,7 kg łopatki wieprzowej b/k
0,7 kg podgardla wieprzowego bez skóry
1 szklanka wywaru z gotowania mięsa
1 średni seler 
4 średnie cebule
4 liście laurowe
8 ziarenek ziela angielskiego
4 goździki
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
2 czubate łyżki majeranku
sól i pieprz do smaku
6 łyżek wytopionego domowego smalcu 


Przygotowanie:

 

Mięso umyć i w całości włożyć do garnka. Dodać obranego selera i cebulę. Dorzucić  ziele angielskie, listek laurowy i goździki. Zalać zimną wodą i gotować 1 godzinę. Do garnka dorzucić oczyszczoną wątróbkę  i gotować jeszcze 30 minut. Po tym czasie mięso i warzywa przełożyć do dużej miski i pozostawić do ostygnięcia.Wody z gotowania mięsa i warzyw na tym etapie nie wylewamy. Mięso i warzywa przekręcić przez maszynkę, dodać majeranek, gałkę, pieprz, sól i szklankę wywaru w którym wszystko się gotowało. Porządnie wymieszać i spróbować czy smak nam odpowiada. Pasztet przełożyć do suchych słoików, a wierzch każdego zalać 1 łyżką wytopionego ze słoniny smalcu. Zakręcić porządnie i ustawić w garze wyłożonym na dnie ściereczką. Nalać zimnej wody do 3/4 wysokości słoików i gotować od momentu wrzenia przez 1 godzinę. Pozostawić do całkowitego ostygnięcia najpierw na stole, a potem w lodówce do następnego dnia.Pasztet dzięki dodaniu wywaru, ma lekką konsystencje i świetnie się rozsmarowuje na pieczywie, idealny z ogórkami kanapkowymi czy innymi piklami. Pasztet można przechowywać w lodówce nawet kilka miesięcy, ale u mnie nie ma na to szans. Zwyczajnie jest za dobry, polecam i życzę Smacznego :)





20 komentarzy:

  1. Też robię taki pasztecik, jest pyszny i szybko znika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, teraz mam w planie z dodatkiem suszonych grzybów :)

      Usuń
  2. Wow, no nie ma co - domowy pasztet jest o wiele lepszy niż sklepowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu, narobiłaś mi takiego smaka, że dzisiaj będę robić.Idę jeszcze tylko słoninkę kupić, resztę mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poproszę o zdjęcie, a pasztecik szczerze polecam.

      Usuń
  4. Taki pasztecik, to ja uwielbiam. Czas na zapasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zosiu, taki pasztecik zawsze dobry, ale Jesienią czy Zimą,to dopiero :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. Gosiu, jak długo ten pasztet może stać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W lodówce długo, kilka miesięcy. Choć u mnie około miesiąca z kawałkiem. Właśnie szykuję następny :)

      Usuń
  6. Podgardle to coś jak boczek? Gosiu chce zrobic, ale nigdy nie spotkałam takiego mięsa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boczek śmiało może być. Podgardle faktycznie nie jest wszędzie do kupienia, a jest bardziej kleiste.

      Usuń
  7. Robiłam,tylko dałam wątróbkę z indyka, po prostu rewelacja. Dzięki za super przepis. Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i bardzo się cieszę, ze smakowało :)

      Usuń
  8. Oj,muszę koniecznie zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :) A ja właśnie wczoraj zrobiłam z grzybami.

      Usuń
    2. Z grzybami i to i ja bym zjadła, uwielbiam wszystko, co grzybowe.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...