środa, 11 października 2017

Grzybki w octowej marynacie

Sezon grzybowy w pełni, więc teraz te przetwory rządzą w mojej kuchni. Po przepisie na pyszne Borowiki w zalewie miodowej oraz Suszone grzyby przyszedł czas na tradycyjne grzybki w occie. To najbardziej znana forma ich pasteryzowania i słusznie zresztą, bo są rewelacyjne. Niezastąpione jako przekąska na domowych uroczystościach, ale i wspaniały dodatek do kanapek z wędliną.


Składniki:

2 kg małych grzybków ( podgrzybki, borowiki)

Marynata:

2 szklanki octu 10%
4 szklanki wody
4 łyżeczki cukru 
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka gorczycy
3-4 listki laurowe
5-6 kulek ziela angielskiego
1 cebula



Sposób przygotowania:


Grzyby oczyścić wrzucić do garnka, zalać wodą.Dodać płaską łyżeczkę soli i gotować przez 30 minut. Przełożyć na sito i spłukać zimną wodą. W drugim garnku zagotować wodę z cukrem, pokrojoną cebulą i przyprawami, dodać ocet i zagotować. Przygotowane słoiki napełnić grzybkami. Gorącą  marynatą zalać  grzyby, zakręcić słoiki i wstawić do garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Wlać wodę do 2/3 wysokości słoików i zagotować  Przykryć pokrywką i gotować jeszcze około 10 minut. Wyjąc słoiki z garnka, przewrócić do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia. Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. Śliczne, uwielbiam takie grzybki. Wczoraj zrobiłam kurki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię, a kurki mam jeszcze w planie, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Gosiu, u Ciebie coraz to lepsze smakołyki, chętnie bym zamieszkał z taka Kuchareczką :) Pozdrawiam i ślę buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Piotrek... Nie wiem jednak co na to Twoja Ślubna :) Uściski dla Niej :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...