piątek, 13 października 2017

Curry z kurczaka z warzywami

Uwielbiam takie potrawy jednogarnkowe, są proste w przygotowaniu, sycące i bardzo smaczne. Dzisiaj proponuję dość pikantne curry z kurczaka z mleczkiem kokosowym. Jeśli nie lubicie bardzo ostrych potraw. proponuję przed pokrojeniem chili , usunąć z niej pestki. Curry idealnie smakuje z ugotowanym na sypko ryżem, polecam.



Składniki:

250 g filetów z kurczaka
1 mała cukinia ( u mnie 200 g)
garść liści świeżej bazylii
1 papryczka chili 
1/2 czerwonej papryki
1/2 zielonej papryki
1 mała cebula
3 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka pasty curry
250 ml mleka kokosowego 
sól i pieprz do smaku
3 łyżki masła  do smażenia (może być też olej)




Sposób przygotowania :





Filety z kurczaka  pokroić  w cienkie paseczki, cebulę w piórka. W dużym rondlu rozgrzać masło i obsmażyć kawałki kurczaka. Dorzucić cebulę, pastę curry , wyciśnięty przez praskę czosnek oraz pokrojone w plasterki papryczki chili, słodką czerwoną i zieloną paprykę w paski i cukinię w półplasterki. Dusić  na małym ogniu 10 min często mieszając, następnie dolać mleko kokosowe. Pozostawić na ogniu bez pokrywki na kolejne 5 min.


Na koniec wrzucić liście bazylii i doprawić do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Smacznego!

10 komentarzy:


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...