czwartek, 29 marca 2018

Wielkanocna babka keksowa

Jak tam przygotowania do Świąt? Jeśli nie macie pomysłu na tradycyjną babkę, to polecam ten przepis. Niby keks, ale jednak wygląd Wielkanocnej babki tez ważny. Dzięki uprzejmości Marki Helio, przygotowałam ją z mieszanką keksową firmy HELIO . Znajdziecie w niej najlepsze bakalie, m.in. rodzynki sułtańskie, daktyle, kandyzowaną marchewkę, ananasy, papaję i skórkę pomarańczową. 



Składniki:

250 g mąki
200 g cukru pudru
200 g masła
5 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 ml rumu



Sposób przygotowania:


  • Do miski wrzucić pokrojone miękkie masło i cukier puder. Żółtka oddzielić od białek. Ucierając masło dodawać po jednym żółtku. Mąkę przesiać z proszkiem i dodać do masy. Z białek ubić pianę, dodać do ciasta, wymieszać. Wsypać bakalie  obtoczone w mace, wlać rum i delikatnie wymieszać. Ciasto przełożyć do wysmarowanej foremki na babkę i piec w 180*C około 50-60 minut..Wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem i bakaliami. Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Gosiu, pięknie jak zawsze, ale to nie za wcześnie?Ciasto nie wyschnie? Pozdrawiam serdecznie i zyczę Cudownych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń

  2. Grażynko, babka jest zjedzona. Na Święta będzie kolejna. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też robię keks w formie babkowej silikonowej, Zawsze mi wychodzi i ładniej wygląda, Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój keksik,a w sumie to dwa właśnie siedzą w piekarniku. Poleję je lukrem i git.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...