poniedziałek, 19 marca 2018

Klopsiki po azjatycku z sosem ostrygowym

Jakiś czas temu dzięki uprzejmości sklepu internetowego Etnobazar.pl, stałam się posiadaczka kilku wspaniałych produktów, idealnych do wykorzystania w kuchni orientalnej. Dzisiaj przygotowałam przepis z ich użyciem. Jeśli lubicie kuchnie tajską czy chińską, to ten przepis jest dla Was. Gorąco polecam.


Składniki:

500 g mięsa mielonego z łopatki
2 łyżki sosu ostrygowego
1 łyżki kaszy manny
2 łyżki posiekanej kolendry
1/2 płaskiej łyżeczki pieprzu cayenne 

3 łyżki oleju kokosowego


Składniki na sos:

6 łyżek sosu ostrygowego
4 łyżki sosu sojowego jasnego
2 łyżki octu ryżowego
2 łyżki cukru trzcinowego
2 łyżeczki startego korzenia imbiru
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
2-3 łyżki marynowanych pędów bambusa
1/2 czerwonej papryki
1/2 zielonej papryki
1/2 papryczki chili
1/2 czerwonej cebuli
2 gałązki dymki
1 łyżeczka mąki ryżowej
1/2 szklanki wody



Sposób przygotowania:

Mięso umyć i zmielić, dodać sos ostrygowy, pokrojoną kolendrę i pieprz cayenne. Wyrabiać mięso przez 5-7 minut, na jednolitą masę. Uformować pulpeciki, u mnie podłużne. Na patelni rozgrzać olej kokosowy ( może być też sezamowy) i smażyć pulpety z obu stron po około 5 minut, powinny się lekko zarumienić. Zdjąć z patelni a na pozostały olej wrzucić pokrojona paprykę, chili, cebulę i czosnek, zeszklić. Dodać pędy bambusa. W szklance wymieszać sos ostrygowy z sosem sojowym, wodą i cukrem, przelać do warzyw, wymieszać. Do sosu przełożyć klopsiki i poddusić delikatnie mieszając przez około 3-5 minut. Przed podaniem posypać grubo pokrojoną dymką. Podawać z ryżem. Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. Gosiu uwielbiam dania kuchni chińskiej, twoje świetnie wygląda, choć olej moim zdaniem sezamowy lepszy. Widzę jednak, że o nim wspomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo dziękuje za miłe słowo :) Olej kokosowy ma wiele zalet i mi odpowiada bardziej niż sezamowy, który zmienia smak całego dania. Druga sprawa, nie gotuję tylko dla siebie, a moja Mama sezamowego nie rawi i tyle w temacie, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Gosiu, robiłam wczoraj, jejku, jakie to dobre. Cała rodzinka zachwalała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co Grażynko, takie komentarze cieszą mnie najbardziej, zwłaszcza napisane wczesnym rankiem. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...