poniedziałek, 12 marca 2018

Krem z dyni z grzankami i tymiankiem

Zupę tę robiłam już jakiś czas temu, ale w sobotę będąc na zakupach widziałam kilka jej rodzai w sprzedaży, więc przepis ciągle jeszcze na czasie. Korzystajcie zatem, bo zupa jest przepyszna.




Składniki;
700 g dyni hokkaido ( po wyjęciu pestek )
1 litr wywaru drobiowego
100 ml śmietanki do zup 18 %
100 ml mleka kokosowego
2 ząbki czosnku
1/2 papryczki chili
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
szczypta cynamonu
garść świeżego tymianku
oliwa
sól morska
5 kromek bułki wrocławskiej
2 łyżki masła


Sposób przygotowania;

Dynię przekroić na pół, oczyścić z pestek i pokroić w plastry. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na nim dynię i pokrojony czosnek, skropić  oliwą,  posypać solą i tymiankiem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C z  termoobiegiem na około 30 -35 minut. 


Do garnka wlać bulion, dorzucić dynię, oraz papryczkę chili. Doprawić solą i gotować  20 minut. Na koniec doprawić gałką muszkatołową, dodać śmietankę, mleko kokosowe i zmiksować.

Bułkę pokroić w kosteczkę i usmażyć na rumiano na maśle. Zdjąć z patelni i przełożyć na ręcznik papierowy.  Zupę podawać z grzankami i świeżym tymiankiem. Smacznego :) 

10 komentarzy:

  1. Zupa krem zawsze najlepsza, w sumie z czegokolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię kremy, choć z dyni najbardziej, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Ale mi się marzy taki krem na obiad, mniam mniam... Chociaż wiem, że pewnie sama bym go jadła.

    W wolnej chwili zapraszam na swojego bloga kulinarnego: klik <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie ma problemu, Mama i ja uwielbiamy i cieszy mnie to, Że dynie ciągle można kupić. Moje działkowe, już dawno zapomniane, pozdrawiam i zaraz do Ciebie zajrzę :)

      Usuń
  3. Wygląda rewelacyjnie, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też dzisiaj robiłam , tylko bez mleka kokosowego, bo nie mogłam kupić, ale i tak pycha , dałam więcej śmietany,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I super, mleko kokosowe nie jest obowiązkowe, by zupa była pyszna. Ja miałam, to dałam. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Fantastyczna zupa na chłodniejsze dni, bardzo zdrowa i pożywna. Uwielbiam zupy krem, a z dyni to już wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, krem z dyni to u mnie nr 1, pozdrawiam i dziękuje za odwiedziny :)

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...