czwartek, 22 marca 2018

Prasowanka z karczku z nutą chrzanu

Dzisiaj polecam pyszną domowa wędlinkę, świetnie pasującą na nadchodzące Święta Wielkanocne. Prasowanka z karczku z posmakiem startego chrzanu i galaretką, po prostu pycha. Musicie koniecznie zrobić, bo warto.


Składniki:

850g łopatki wieprzowej
3 ząbki czosnku
2 łyżeczki Peklosmaczku
1/2 łyżeczki pieprzu
1,5 łyżeczki suszonego majeranku
3 łyżeczki żelatyny spożywczej
2 łyżeczki startego korzenia chrzanu
kilka gałązek świeżego majeranku
1/2 szklanki wody


Sposób przygotowania:


Mięso umyć, pokroić w grubą kostkę dodać wyciśnięty przez praskę czosnek, peklosmaczek, suchą żelatynę, wodę  i przyprawy. Wyrobić na gładką masę. Przełożyć do szynkowara, na górze położyć gałązki majeranku , przykryć pokrywką i docisnąć sprężyną z  zaciskiem.Tak przygotowaną praskę umieścić w lodówce na 24 godziny. Po upłynięciu tego czasu włożyć szynkowar do odpowiedniej wielkości garnka wyłożonego na dnie ściereczką i zalać wodą pod rant urządzenia. Dzięki ściereczce lub podkładce termicznej temperatura w garnku będzie się rozkładać w miarę równomiernie, woda zaś, nie może absolutnie zalać górnej części urządzenia. W miejsce do tego przeznaczone  na końcu wbić termometr.Garnek z szynkowarem umieścić  na gazie. Zagotować wodę do temperatury 80 stopni i parzyć mięso przez 80 minut. Temperatura końcowa na termometrze powinna wynosić 71 stopni.



Szynkowar wyjąć z garnka i schłodzić wstawiając go do naczynia z zimna wodą, ostudzony wstawić do lodówki na minimum 12 godzin. Po tym czasie usunąć sprężynę dociskową i pokrywkę, obrócić szynkowar do góry dnem i polać go wrzącą wodą. Szyneczka wypadnie z niego bez problemu. Obtoczona smakowitą galaretką jest natychmiast gotowa do konsumpcji. Polecam :)


10 komentarzy:

  1. O i to jest coś co uwielbiam i też często robię

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie, uwielbiam domowe wędliny. Mat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za mile słowo. Ja tez bardzo lubię, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Też często robię. Mam szynkowar 2 kg i dużą rodzinę.Nie rozumiemjednak czemu kroisz mieso. U mnie zawsze w całosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo po pokrojeniu galaretka go wszędzie oblepia i spja, A ja ja uwielbiam :)

      Usuń
  4. Wlaśnie zamówiliśmy szynkowar,będzie w poniedziałek lub wtorek, wię szyneczki na święta będa. Na ta Twoja slinka aż cieknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Michał super, to świetna inwestycja :) Daj znać jak poszło, pozdrawiam.

      Usuń
  5. Witaj Gosiu, będę robić tą szyneczkę na Swięta. Szynkowar już mam, okrągły na 1,5 kg mięsa :) Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...