poniedziałek, 2 października 2017

Borowiki w zalewie miodowej

Tyle grzybów co jest w tym roku w lesie i na straganach dawno już nie było. Trzeba wykorzystać ten dar natury i przygotować przetwory na zimę.  Dzisiaj proponuję grzybki w zalewie miodowej. Idealnie się sprawdzą na domowej imprezie, na kanapkach czy jako przystawka do obiadu.



Składniki:

1 kg małych borowików
1 mała cebula

Zalewa miodowa:

1 szklanka octu 10%
2 szklanki wody
4 łyżki miodu
2 łyżki cukru 
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka gorczycy
3-4 listki laurowe
5-6 kulek ziela angielskiego




Sposób przygotowania:

Grzyby oczyścić wrzucić do garnka, zalać wodą.Dodać płaską łyżeczkę soli i gotować przez 30 minut. Przełożyć na sito i spłukać zimną wodą. W drugim garnku zagotować wodę z cukrem i przyprawami dodać ocet i gotować pod przykryciem przez 5 minut, dodać miód, rozmieszać i zdjąć z gazu. Na dno każdego słoika wrzucić po plasterku cebuli i napełnić grzybkami.  Gorącą  marynatą zalać  grzyby. Zakręcić słoiki i wstawić do garnka wyłożonego na dnie ściereczką. Wlać wodę do 2/3 wysokości słoików i zagotować  Przykryć pokrywką i gotować jeszcze około 10 minut. Wyjąc słoiki z garnka, przewrócić do góry dnem i pozostawić do wystygnięcia.Po 2 tygodniach smakują wybornie...Smacznego :)








11 komentarzy:

  1. Ależ to musi być smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne, też jeszcze zamierzam zrobić w miodzie, ale ój małżon lubi wszystko na ostro. Posmakują mu ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tak robiłam podgrzybki, są rewelacyjne i jeszcze smażone pieczarki robię w takiej zalewie, też pychota.Pozdrawiam Gracjana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i takie malutkie, a u mnie na placy same giganty, tylko do suszenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam szczęście i przebierałam też trochę, te do marynowania, a te do suszenia.

      Usuń
  5. Ale smakowitości, ja robię w pomidorach jak rybę po grecku, tez rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O!, to bardzo ciekawy przepis:) Długo się trzymają?

      Usuń
  6. Zrobiłam kurki w miodzie :) Zobaczymy jakie będą, bo stoją dopiero 3 dni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie spotkałem się z przepisem na borowiki w zalewie miodowej. Moim zdaniem najlepszym sposobem na te pyszne grzyby jest suszenie.

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...