sobota, 23 grudnia 2017

Roladki z piersi kurczaka w sosie piernikowym

Szukając przepisu na Bożonarodzeniowy konkurs z firmą Semco, a jednocześnie pyszny Świąteczny obiad, wpadło mi do głowy połączenie słodkiego piernika ze śliwkami i delikatnymi roladkami z piersi kurczaka. Tak powstał przepis na to pyszne danie. Aż szkoda było jeść ostatnią porcję, takie dobre. Ponownie zagości u mnie w drugi dzień Świąt.




Składniki:

4 pojedyncze piersi z kurczaka
4 plasterki peklowanej domowej słoniny
suszone morele, śliwki i daktyle
1 łyżeczka suszonego tymianku
sól i pieprz do smaku
olej lniany z Wielkopolski Semco
 łyżka masła

Sos piernikowy:

100 g pierniczków bez polewy
200 ml mleka 3,2%

200 ml śmietanki 18%
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
1\2 papryczki chili
2 łyżki powideł śliwkowych
2 łyżki masła
2 łyżki oleju lnianego z Wielkopolski Semco
garść rodzynek
5-6 suszonych moreli
5-6 suszonych daktyli
sok i skorka z połowy cytryny
sok i skórka z połowy pomarańczy
sól i pieprz do smaku
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta przyprawy do piernika
szczypta cynamonu


Sposób przygotowania:


Piersi z kurczaka  umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym, przykryć folią spożywczą i rozbić na desce jak najcieniej, zachowując mięso w całości. Natrzeć olejem i doprawić solą pieprzem i tymiankiem. Na każdej roladce ułożyć suszone morele, śliwki i daktyle, na nich położyć po cienkim plasterku słoniny. Zwinąć jak gołąbki i przekłuć w kilku miejscach wykałaczkami. Tak przygotowane mięso wstawić do lodówki na przynajmniej 2-3 godziny.


Sos piernikowy:

Na patelnię wrzucić masło, dodać olej i pokrojoną w kostkę cebulę, zeszklić. Przełożyć do garnka, dodać pokrojone  suszone morele, daktyle, 2 łyżki powideł śliwkowych i pokrojoną papryczkę chili. Zalać śmietanką i mlekiem, zagotować. 


Pierniczki zetrzeć na drobnej tarce, dodać do całości. W tym momencie sos zacznie gęstnieć, więc trzeba go robić na minimalnym ogniu. Zblendować, dodać rodzynki, sok z cytryny i pomarańczy oraz wszystkie przyprawy.



Sos wylać na talerz i ułożyć na nim przekrojone w poprzek roladki. Taki posiłek będzie dopełnieniem smacznych Świąt.

Przy okazji życzę Wszystkim Wspaniałych, Rodzinnych i smacznych Świąt Bożego Narodzenia.




10 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa smaku. Ten sosik, to ma trochę składników :) Karola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma , bo musi mieć, ale gorąco polecam, bo jest rewelacyjny. Wesołych Świąt :)

      Usuń
  2. Gosieńko, codziennie,niezmiennie mnie zadziwiasz. Wesołych świąt Kochana :) A przepis na bank wykorzystam. Wesołych i smacznych świat Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, polecam i Tobie życzę smacznych i Rodzinnych Świąt, Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Gosiu, ten sos wygląda na obłędny w smaku, tyle przypraw i składników. Moje klimaty, lubie słodkie sosy do mięs. Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też moje klimaty :) Pozdrawiam Emilio i Wesołych Świąt życzę:)

      Usuń
  4. Czy on jest ostry czy raczej słodki, o ten sos mi chodzi :) Planuje na Sylwka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest słodko-ostry :) Krystyno... Wesołych Świąt życzę:)

      Usuń
  5. BARDZO CIEKAWY POMYSŁ :)

    OdpowiedzUsuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...