niedziela, 24 grudnia 2017

Łosoś z gruszkami i słodkim sosem chili

Co na Wigilię oprócz karpia? Ja dziś proponuje pysznego łososia z gruszkami, cytryną na sałatce z liści pietruszki, kolendry oraz pieczonej papryki i czerwonej cebuli. Po prostu pycha :) Dzięki uprzejmości Marineharvest Polska, miałam okazję przetestować produkty tej firmy i jestem zachwycona. Najwyższej jakości świeża ryba przyjechała do mnie wraz z innymi produktami, wędzonymi i marynowanymi łososiami w styropianowej lodówce z dużą ilością lodu w workach wewnątrz. Produkty firmy Marineharvest Polska, to najwyższa jakość z jaką się spotkałam na Polskim rynku artykułów żywnościowych.

Przy okazji życzę Pięknych, Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.


Składniki:

4 kawałki łososia bez skóry
2 gruszki
1 czerwona cebula
10 cm papryki ramiro
liście pietruszki i kolendry
4 łyżeczki słodkiego sosu chili
1 łyżka masła
1 łyżka miodu
2 łyżki oleju rzepakowego
sól morska i pieprz młotkowany do smaku
skórka z połowy cytryny
sok z połowy cytryny



Sposób przygotowania:

Gruszki przeciąć na pół i wydrążyć pestki, cebulę pokroić w półplasterki, paprykę w plasterki. Na patelni rozgrzać olej wrzucić gruszki i warzywa, posypać solą i pieprzem, lekko zrumienić.

Łososia skropić sokiem z cytryny, natrzeć skórką z cytryny i młotkowanym pieprzem. Na patelni rozgrzać masło dodać 2 łyżki oleju i ułożyć łososia. Smażyć z każdej strony po okolo 4-5 minut. Gorącego obsypać sola morską. Na talerzu położyć liście kolendry i pietruszki, na tym zaserwować łososia, gruszki i podduszone warzywa, na końcu polać sosem chili. Smacznego :) 

Danie idealne na Wigilię lub Sylwestrowy obiad.






10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki, jakoś mi uciekly te komentarz, stąd brak mojej reakcji. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam takie dania

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam łososia, takiego nie jadłem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za super przepis! Uwielbiam łososia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowita fuzja smaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym swoim komentarzem Ewo , pobudziłaś ten wpis, zapomniałam o komentarzach :) Co do dania , fakt, pychota.

      Usuń


Będzie mi bardzo miło jak pozostawisz po sobie ślad w formie komentarza, a jeśli ugotujesz coś z mojego bloga, pochwal się tym przysyłając zdjęcie na gosiaczekskrzypczak@gmail.com. Opublikuję je w galeri na fb, będzie mi też niezmiernie miło jak polubisz mój profil na fb lub google+/ Pozdrawiam... Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...